Az állcsontokban többféle ciszta fordulhat elő:

1. Gyökércsúcs körüli ciszta:
A leggyakoribb ez a típus, elhalt fogak gyökércsúcsán alakul ki. Ez jelenthet szuvasodás következtében elhalt fogat, vagy akár gyökértömött fogat is. Kialakulásának oka nem teljesen ismert, de valószínű, hogy az elhalt fog gyökércsatornájából a csontba jutó baktériumok egy krónikus gyulladást váltanak ki, és ennek hatására fog fejlődése során a gyökércsúcs körül megrekedt hámsejtek aktiválódnak, szaporodni kezdenek. A köznyelvben a gyökércsúcs körüli granulomát is gyakran cisztának nevezik, mert a kezelése, előfordulása megegyezik a cisztáéval.
Gyakran sokáig panaszmentes lehet, akár évekig növekedhet anélkül, hogy panaszt okozna. Jelenlétét gyakran csak egy sipoly jelzi a fog mellett az ínyen, ami kicsi, pontszerű, nyílás, amelyen keresztül a ciszta váladéka kiürül. Lehet a fog érzékeny ráharapásra, de előfordul az is, hogy a gyulladás fellobbanásakor fájdalmas duzzanatot, csonthártyagyulladást okoz. Sokszor csak röntgenfelvételen fedezzük fel, amelyen fekete, borsó méretű csomóként jelenik meg a gyökércsúcs körül.
Kezelésére eltávolítás, gyökércsúcs-resectio javasolt, lehetőleg új gyökértömés készítése után.

2. Állcsontban visszamaradt (retineált) fog körüli ciszta.
Szintén gyakori elváltozás. A fogakat kifejlődésük során a csontban fogzacskó veszi körül, mint egy magzatburok. Ha a fog nem tud kinőni bennreked a csontban, akkor a fogzacskóból ciszta fejlődhet ki.  Leggyakrabban a bölcsességfogak,  szemfogak esetén fordul elő.
Kezelése során a retineált fogat és a cisztát is szájsebészeti módszerrel el kell távolítani.

3. Nem fog eredetű ciszták.
Sokkal ritkábban fordulnak elő az állcsontban olyan ciszták, amelyek nem fog eredetűek. Sok típusuk lehet, akár nagyméretűre is megnőhetnek.  Mivel ezek is folyamatosan növekednek, eltávolításuk szükséges.